پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

ظرفیت ویژه نهاد در تعامل چهره به چهره با مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

مراسم نوزدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور - 18 اسفند 1401

سیدمحمد هاشمی با تأکید بر اهمیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کتاب‌محور با داشتن قریب به ۳۸۰۰ کتابخانه، گفت: فرهنگ رسانه‌ای چهره به چهره، جدی‌ترین اهرم امروز ما برای پیشبرد اهداف انقلاب محسوب می‌شود؛ جایی که می‌توانیم با آحاد جامعه تعامل مستقیم داشته باشیم و نهاد کتابخانه‌ها، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های بهره‌مند از این ظرفیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: کتاب به عنوان اصیل ترین، ناب‌ترین و گویاترین رسانه فرهنگی، در هماره تاریخ وجود داشته است. تردد تمدن‌ها و زور تجدد در عصر حاضر نیز نتوانست مچ این رسانه را بخواباند و کتاب همچنان رسانه اصلی و مادر است. شاید در نظر مردم ما، یکی از شریف‌ترین، نجیب‌ترین و فرهیخته‌ترین اقشار جامعه، اهالی کتاب اعم از نویسنده، کتابدار، کتابخوان، کتابفروش و... هستند.

وی ادامه داد: شغل شریفی که شما در کتابخانه‌های عمومی به آن مشغول هستید، یکی از محبوب‌ترین کارها نزد مردم است. مردم ایران کتابخانه را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی می‌دانند. بنده در مجموعه ارشاد عهده‌دار مسئولیت استان‌ها هستم، به واسطه مسئولیت دائماً به مناطق مختلف سر می‌زنم و خود را دوره‌گرد فرهنگی می‌نامم؛ باید بگویم در این بازدیدها اولین درخواست مردم در هر منطقه، به ویژه روستاها، درخواست احداث کتابخانه است. در واقع در نگاه مردم ما اقل زیرساخت فرهنگی، کتابخانه است و آن را، از ما به عنوان وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌ها به عنوان متولی اصلی، مطالبه می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی نزد مردم ما است.

هاشمی اضافه کرد: آقای دکتر اسماعیلی در تمامی بازدیدها و دیدارهایشان با مسئولان استان‌ها، در باب کتاب و کتابخوانی صحبت می‌کنند و شاید مسئله کتاب دومین مسئله ما در جلساتمان در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود. دکتر اسماعیلی با نگاهی مثبت و دستی بذول همواره حامی مسئله کتاب و کتابخوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان گسترده‌ترین شبکه فرهنگی کتاب‌محور با داشتن قریب به ۳۸۰۰ کتابخانه، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های هم‌خانواده، دو مجموعه دارای شبکه مردمی هستند که یکی نهاد کتابخانه‌ها و دیگری کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد است. در هجمه مطلق فرهنگی و رسانه‌ای امروز، گاه مچ ما می‌خوابد اما نقطه قوت مان، فرهنگ رسانه‌ای چهره به چهره است؛ جایی که می‌توانیم با آحاد جامعه تعامل مستقیم داشته باشیم. فرهنگ رسانه‌ای چهره به چهره، جدی‌ترین اهرم امروز ما برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های بهره‌مند از این ظرفیت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: بحمدالله رویکرد ترویج کتاب به معنای واقعی کلمه و هر کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی-اجتماعی، در مجموعه نهاد در حال پیگیری است. در این مسیر ما نیز در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر طریقی که بتوانیم کمک‌کار دوستان خواهیم بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =